Almere: Special projects

almere

Naast het volledig geautomatiseerde hoogbouwmagazijn met palletopslag, beschikken we in onze vestiging in Almere ook over een zeer ruim voorportaal. Van hieruit is Karmac Facilitair in staat uiteenlopende archiefprojecten voor u op te pakken. Door de beschikbaarheid van een groot vloeroppervlak en de centraal gelegen locatie, kunnen wij in Almere efficiënt werken aan onder andere grootschalig archiefbeheer, uitgebreide archiefregistratie en het veiligstellen en beschermen van archief na calamiteiten. Daarnaast, schikt de vestiging Almere zich voor veel andere speciale projecten waarbij veel werkruimte praktisch wenselijk of noodzakelijk is.

Grootschalig archiefbeheer

Verhuist uw organisatie? Vindt er (tijdelijk) een verbouwing plaats? Is er sprake van een faillissement? Of komt u onder andere omstandigheden met een grote hoeveelheid archief te zitten dat (tijdelijk) beheerd moet worden? Dan biedt Karmac de oplossing met externe opslag in Almere. De grote hoeveelheid ruimte in onze vestiging Almere, maakt namelijk dat wij doeltreffend overweg kunnen met een omvangrijk archief. Daarbij handelen wij volledig volgens officiële wet- en regelgeving, waardoor u verzekerd bent van gedegen archiefbeheer. Ook als snelheid geboden is, bent u bij ons aan het juiste adres.

Archiefregistratie

Wanneer u een document uit uw archief nodig heeft, is het belangrijk dat deze goed bereikbaar is en snel gevonden kan worden. Voor zo’n overzichtelijk archief is nauwkeurige archiefregistratie dan ook essentieel. Onze vestiging in Almere schikt zich uitstekend voor uitgebreide registratie van uw documenten, papieren en dossiers. Dan weet u altijd welke archieven u bewaart, wat met ingang van de AVG op 25 mei 2018 voor veel archiefstukken zelfs verplicht zal zijn.

Bij Karmac registreren wij het archief zo, dat wij per doos, ordner, dossier of document inzichtelijk hebben waar dat archiefstuk over gaat. Zo kunnen de daartoe geautoriseerde medewerkers die een archiefstuk nodig hebben, via onze Opvraagservice het archief gemakkelijk opvragen. Daarnaast, koppelen wij bij registratie ook de juiste vernietigingsdatum aan uw archief. Zo bewaart u nooit langer dan noodzakelijk is, kunt u gecontroleerd vernietigen en toont u achteraf gemakkelijk aan wat u vernietigd heeft. Tevens kunnen we u ieder jaar weer een rapportage aanleveren, zodat u kunt bepalen welke archiefstukken vernietigd mogen worden.

Is uw archief al geregistreerd? Dan hoeven wij, middels intakewerkzaamheden, alleen onze unieke barcodes te plaatsen aan uw registratie te koppelen. Daarmee worden gegevens per doos, ordner of dossier geregistreerd en weet u per archiefstuk alles wat u nodig heeft. Deze informatie is ook gemakkelijk beschikbaar via ons webportal Opvraagservice, waarin iedere geautoriseerde gebruiker archieven kan opzoeken en opvragen. Na registratie heeft u bij Karmac keuze uit verschillende opslagmogelijkheden. Hiermee helpen wij u graag verder wanneer u contact opneemt.

Archiefbeheer bij calamiteiten

Is uw archief onveilig of beschadigd door een calamiteit? In het geval van calamiteiten biedt Karmac Facilitair volledige ondersteuning in het beheer van uw archief. Ook hiervoor is onze ruime vestiging in Almere goed geschikt. Zowel bij aangetroffen ongedierte, als bij water- of brandschade, plaatsen wij het aangetaste archief in quarantaine zodat de intacte archiefstukken niet worden besmet of beschadigd. Zodra het in quarantaine is geplaatst, maken we gezamenlijk een plan om ongedierte of schimmel te verwijderen en verdere schade zo veel mogelijk te beperken.

Neem contact op

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van onze vestiging in Almere voor uw speciale archiefproject? Wij gaan graag met u rond de tafel en passen onze kennis toe om tot de best passende totaaloplossing te komen voor grootschalig archiefbeheer, archiefregistratie of archiefbeheer bij calamiteiten. Ook voor andere (uiteenlopende) projecten kunt u terecht bij Karmac Facilitair.

Neem gerust contact op via de onderstaande buttons voor een verhelderend gesprek en een vrijblijvende offerte op maat.

Neem contact opBel 0320 28 69 45